POLITYKA PRYWATNOŚCI
W FIRME BHP MAJSTER KRYSTIAN PIOTROWSKI

I. INFORMACJE PODSTAWOWE

§ 1.1

W trosce o zachowanie prawa do prywatności Klientów i Kontrahentów firmy BHP Majster Krystian Piotrowski (dalej BHP Majster) oraz Użytkowników serwisu internetowego prowadzonego pod adresem www.bhpmajster.pl (dalej Sklep Internetowy), wypełniając wymogi obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), publikujemy niniejszy dokument zwany dalej „Polityką Prywatności”, który opisuje
obowiązujące w firmie BHP Majster zasady postępowania z danymi osobowymi, w tym zasady ich zbierania, przetwarzania i wykorzystywania.

§ 1.2

Zasadom Polityki Prywatności podlega każda osoba korzystająca lub zamierzająca skorzystać z usług firmy BHP Majster, zwana dalej „Klientem”, jak również każda osoba zamierzająca podjąć lub podejmująca współpracę z firmą BHP Majster zwana dalej „Współpracownikiem” lub „Kontrahentem” oraz każdy użytkownik Sklepu Internetowego, zwany dalej „Użytkownikiem”, w zakresie, w jakim udostępnia BHP Majster dane osobowe swoje lub innych osób.
Przez dane osobowe rozumie się wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do
zidentyfikowania osobie fizycznej.
Każda osoba udostępniająca BHP Majster dane osobowe powinna zapoznać się z Polityką
Prywatności i sprawdzić, czy ją akceptuje.

§ 1.3

Firma BHP Majster przetwarza dane osobowe podane jej dobrowolnie przez
Klienta/Współpracownika/Kontrahenta/Użytkownika w szczególności podczas:

  • składania ofert;
  • zawierania umów o świadczenie usług;
  • korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym podczas składania zamówienia w Sklepie
    Internetowym na oferowane w nim produkty;
  • składania zamówienia na oferowane przez BHP Majster produkty lub składania zlecenia na oferowane przez nią usługi za pośrednictwem innych niż Sklep Internetowy środków porozumienia się na odległość (np. telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej);
  • negocjowania, zawierania i wykonywania umów, w tym umów sprzedaży lub umów o
    świadczenie usług przez BHP Majster, umów sprzedaży, umów dostawy, umów o współpracy,
  • umów przewozu i innych;
    – realizowania dostaw;
    – składania i rozpatrywania reklamacji lub innych zgłoszonych roszczeń;
    – monitoringu wizyjnego na terenie pomieszczeń, obiektów i placów zajmowanych przez firmę BHP Majster

§ 1.4

1. Dane osobowe są zbierane wyłącznie w celu:

  • umożliwienia Użytkownikowi pełnego korzystania z funkcjonalności Sklepu Internetowego;
  • przyjmowania i składania ofert;
  • przyjmowania i realizacji zleceń i zamówień;
    negocjowania, zawierania i wykonywania umów, w tym umów sprzedaży, umów o świadczenie usług, umów o współpracy, umów przewozu i innych;
  • doręczenia zamówionego towaru;
  • rozpoznawania reklamacji lub innych zgłaszanych roszczeń;
  • spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa, w szczególności przepisów podatkowych i rachunkowych;
  • zagwarantowania bezpieczeństwa osób i mienia oraz zapewnienia należytego funkcjonowania monitoringu wizyjnego;
  • innym indywidualnie uzgodnionych z Klientem/Kontrahentem/Współpracownikiem.

2. Adres e-mail Użytkownika może być wykorzystywany jedynie do wysyłania na niego linków do zakupionych plików lub innych komunikatów związanych z obsługą aktywności w Sklepie Internetowym, w tym w szczególności związanych z realizacją złożonego zamówienia.

3. Dane zbierane w trakcie korespondencji pomiędzy Użytkownikiem a BHP Majster będą
wykorzystane wyłącznie w celu odpowiedzi na przesłane przez Użytkownika zapytanie.

4. Dane zbierane automatycznie podczas wizyt Użytkownika na stronach Sklepu Internetowego mogą być użyte jedynie w celach statystycznych oraz analitycznych poprzez Google Analytics.

§ 1.5.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych w przypadkach, gdy jest to niezbędne dla zawarcia lub wykonania umowy (złożenia lub realizacji zlecenia czy zamówienia) bądź podjęcia innych działań, może uniemożliwić zawarcie umowy lub jej wykonanie bądź podjęcie innych działań.

 

II. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

§ 2.1

Dane osobowe przekazane firmie BHP Majster przechowywane są w bazie danych firmy BHP Majster (Administratora danych osobowych) i przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z RODO oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego.

§ 2.2

Bazy danych Administratora posiadają wszelkie niezbędne i wymagane przez prawo zabezpieczenia przed wglądem osób trzecich lub ich utratą. Administrator zapewnia ich pełne bezpieczeństwo i ochronę.

III. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

§ 3.1

Administratorem gromadzonych danych osobowych jest Krystian Piotrowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BHP Majster Krystian Piotrowski, posiadający numer NIP 7772999935, REGON 302656340 adres: ul. Wawrzyniaka 5, 62-050 Mosina, adres e-mail: sklep@bhpmajster.pl, zwany dalej „Administratorem”.

§ 3.2

1. Administrator przetwarza dane osobowe w zgodzie i w oparciu o:
a) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”),

2. krajowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, w szczególności przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922, z 2018 r. poz. 138, 723.

3. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wyłącznie w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
a) osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych;

b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której strona jest osoba, której dane
dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem
umowy;

c) przetwarzanie jest niezbędne dla wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na
Administratorze;

d) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym;

e) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów
realizowanych przez Administratora.

4. Dane zbierane są w niezbędnym zakresie w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane.

§ 3.3

1. Administrator posiada odpowiednie środki techniczne i organizacyjne by przetwarzanie danych spełniało wymogi RODO i przepisów prawa krajowego oraz chroniło prawa osób, których dane dotyczą.

2. Administrator dokłada wszelkich starań, aby chronić dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Administrator nie udostępnia danych osobowych żadnym nieuprawnionym do tego odbiorcom.

3. Odbiorcą danych osobowych mogą być wyłącznie instytucje upoważnione do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa lub podmioty współpracujące z Administratorem i realizujące niektóre zamówione usługi, takie jak serwis IT, serwis obsługujący płatności, firmy obsługujące przesyłki kurierskie, firmy przewozowe lub spedycyjne, firmy prowadzące obsługę księgowo-rachunkową lub obsługę prawną, w zakresie, w jakim jest to niezbędne dla realizacji danej usługi.

4. Powierzanie odbiorcom przetwarzania danych osobowych odbywa się przy spełnieniu wymogów RODO oraz przepisów prawa krajowego. Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia
odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetworzenie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.

§ 3.4

Administrator danych nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

§ 3.5

Administrator przechowuje dane osobowe w zakresie i przez okres niezbędny dla obsługi złożonego zamówienia lub zlecenia oraz wywiązywania się przez Administratora z obowiązków wynikających z zawartej z Klientem/Współpracownikiem/Kontrahentem/Użytkownikiem umowy oraz obwiązujących przepisów prawa (w szczególności prawa podatkowego), a także przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. W przypadku wszczęcia postępowania sądowego okres przechowywania danych osobowych wydłuża się do momentu wykonania prawomocnego wyroku sądowego lub ugody sądowej.

IV. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

§ 4.1

1. Każdemu, kogo dane dotyczą, w każdym czasie przysługuje w stosunku do Administratora
prawo:

a) dostępu do treści swoich danych osobowych, to jest żądania od Administratora informacji o tym, czy i które dane osobowe przechowuje oraz uzyskania ich kopii;

b) sprostowania swoich danych osobowych jeśli są one niepoprawne, a także do uzupełnienia niekompletnych danych;

c) usunięcia swoich danych osobowych, jeżeli:
– dane te nie są już niezbędne do celów, do których zostały pobrane;
– zgoda na ich przetwarzanie została cofnięta zgodnie z postanowieniami § 4.2 i brak jest
innej podstawy prawnej do przetwarzania tych danych;
– po wniesieniu sprzeciwu, o którym mowa w § 4.3, jeżeli nie występują nadrzędne prawnie
uzasadnione podstawy przetwarzania; dane każdorazowo są usuwane, jeżeli sprzeciw
dotyczy danych przetwarzanych w celu marketingu bezpośredniego;
– dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;
– obowiązek usunięcia danych wynika z obowiązujących przepisów prawa.

d) ograniczenia przetwarzania w przypadku, gdy:

– osoba, której dane dotyczą, kwestionuje ich prawidłowość – na okres pozwalający
Administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
– przetwarzania jest niezgodne z prawem a osoba, której dane dotyczą sprzeciwia się ich
usunięciu żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystania;
– Administrator nie potrzebuje już danych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne
osobie, której dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
– osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw, o którym mowa w § 4.3 – do czasu jego
rozpoznania;

e) przenoszenia swoich danych do innego podmiotu, jeżeli dane te są przetwarzane w sposób
zautomatyzowany a nadto ich przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej uprzednio
zgody lub w celu wykonania umowy.

2. Powyższe prawa realizowane poprzez kontakt z Administratorem pod adresem wskazanym w § 3.1 lub pod adresem mailowym sklep@bhpmajster.pl.

§ 4.2

1. Każdemu kto wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Administratora, w każdym czasie przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody poprzez kontakt z Administratorem pod adresem wskazanym w § 4.1 lub pod adresem mailowym sklep@bhpmajster.pl.

2. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej cofnięciem;

3. Prawo co cofnięcia zgody, o którym mowa w ustępie 1, nie dotyczy danych przetwarzanych w oparciu o co najmniej jedną z przesłanek określnych w § 3.2. ust. 2 podpunkty b) do e).

§ 4.3

Każdemu, kogo dane dotyczą, w każdym czasie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub na potrzeby marketingu bezpośredniego.

§ 4.4

Każdy, kto uważa, że jego dana osobowe przetwarzane są przez firmę BHP Majster w niewłaściwy sposób, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

V. MONITORING

§ 5.1

1. Firma BHP Majster jest również Administratorem danych osobowych pozyskanych za pomocą monitoringu wizyjnego, który może być zainstalowany w siedzibie firmy, magazynie lub punktach sprzedaży detalicznej.

2. Na każdym obiekcie lub terenie znajdującym się w zasięgu monitoringu wizyjnego firmy BHP Majster znajduje się widoczna informacja o tym, że teren lub obiekt jest monitorowany i zainstalowane są na nim kamery. Brak takiej informacji oznacza, iż teren nie jest objęty
monitoringiem.

3. Przetwarzanie danych osobowych pozyskanych z monitoringu wizyjnego jest niezbędne co celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w szczególności w celu zagwarantowania bezpieczeństwa osób i mienia przed zagrożeniami zewnętrznymi i wewnętrznymi, w tym zwiększenia bezpieczeństwa pracowników i innych osób przebywających w budynkach, pomieszczenia i placach zajmowanych przez firmę BHP Majster oraz zwiększenia bezpieczeństwa technologicznego, ochrony mienia, ograniczenia dewastacji oraz kradzieży, rejestracji zdarzeń umożliwiających ustalenie sprawcy szkody lub kradzieży.

4. W stosunku do danych osobowych pozyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego zastosowanie mają wszystkie postanowienia niniejszej Polityki Prywatności, w tym w szczególności postanowienia punktu IV dotyczące prawa osób, chyba, że co innego wynika z postanowień punktu V.

§ 5.2

1. Dostęp do monitoringu i zgromadzonych za jego pośrednictwem danych osobowych posiadają tylko osoby powołane do obsługi monitoringu oraz inne wyznaczone przez Administratora posiadające stosowne upoważnienie Administratora do przetwarzania danych osobowych i zobowiązane jednocześnie do zachowania ich w tajemnicy.

2. Firma BHP Majster może zlecić firmom zewnętrznym obsługę monitoringu, badanie poprawności jego działania, dokonywanie napraw, rozbudowę sieci monitoringu. W zakresie, w jakim jest to niezbędne do wykonania powyższych usług, firmy te mogą być obiorcami danych osobowych pozyskanych z monitoringu wizyjnego, o których mowa w § 3.3.

§ 5.3

1. Wszystkie dane rejestrowane poprzez monitoring są zapisywane na rejestratorze danych i
dostępne przez okres nie dłuższy niż 30 dni. Najpóźniej po tym terminie dane są automatycznie usuwane (nadpisywane) z zastrzeżeniem ustępu 2 poniżej.

2. Firma BHP Majster zabezpieczy dla celów dowodowych zdarzenia zarejestrowane przez
monitoring, które stanowiły lub mogły stanowić zagrożenia dla bezpieczeństwa osób i mienia lub wypełniać znamiona czynu zabronionego bądź stanowić inne naruszenie prawa, w tym
obowiązków umownych:

a) na wniosek osób trzecich,
b) na wniosek organów prowadzących postępowania np. policji, prokuratury, sądów,
c) jeżeli uzna to za celowe i konieczne dla ochrony własnych interesów.

3. Zabezpieczenie danych monitoringu polega na ich zarejestrowaniu na nośniku danych,
umożliwiającym ich powielanie.

4. Nośniki danych zawierające zarejestrowane dane są zabezpieczane i przechowywane w
specjalnie wyznaczonym do tego miejscu, do którego mają dostęp wyłącznie osoby
upoważnione.

5. Zabezpieczone dane z monitoringu są udostępniane tylko organom prowadzącym postępowanie w sprawie zarejestrowanego zdarzenia np. policji, prokuraturze, sądom, które działają na podstawie odrębnych przepisów. Zabezpieczone dane mogą być również przekazywane ubezpieczycielowi firmy BHP Majster w ramach prowadzonej likwidacji szkody wyrządzonej osobie trzeciej lub ubezpieczycielowi osoby trzeciej odpowiedzialnej za szkodę w ramach prowadzonej likwidacji szkody wyrządzonej firmie BHP Majster.

6. Dane z monitoringu zabezpieczone na wniosek podmiotu uprawnionego są przechowywane przez okres jednego roku od dnia złożenia wniosku. Po upływie tego terminu zabezpieczone dane są usuwane.

VI. POLITYKA COOKIES

§ 6.1

Firma BHP Majster informuje, że może używać na swoich stronach technologii takich jak pliki cookies tj. plików tekstowych, tzw. Ciasteczek.

§ 6.2

Pliki cookies są to pliki zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, służące do identyfikacji przeglądarki Użytkownika w trakcie korzystania z serwisów. Pliki cookies używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika

§ 6.3

Cookies zawierają różne informacje o użytkowniku danej strony www i historii jego łączności ze stroną. Dzięki nim właściciel serwera, który wysłał cookies, może poznać adres IP użytkownika, a także na przykład sprawdzić, jakie strony przeglądał on przed wejściem na jego witrynę. Ponadto właściciel serwera może sprawdzić, jakiej przeglądarki używa użytkownik i czy nie nastąpiły informacje o błędach podczas wyświetlania strony. Warto jednak zaznaczyć, że dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony (użytkownik anonimowy), bez podawania imienia i nazwiska Użytkownika, a jedynie z komputerem połączonym z Internetem, na którym cookies zostało zapisane (służy do tego adres IP). Dodatkowo, takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

§ 6.4.

W ramach Serwisu mogą być stosowane dwa rodzaje plików cookies– „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu Użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika.

§ 6.5.

Przeglądarka internetowa bardzo często domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione np. w taki sposób, by blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari, Opera.

VII. ZASTRZEŻENIA

§ 6.1

Polityka Prywatności obowiązuje bezterminowo. BHP Majster zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Polityki Prywatności.